Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Kommentit
Liian usein aloitat lauseesi sanalla ”No,…”, puhumattakaan sanasta ”tahtotila”. Suomeksihan se on tahto tai jopa niin, että kun ”kunnilla ei ole tahtotilaa”, se on yksinkertaisesti suomeksi: ”kunnat eivät tee”. Myös ihan outo sana ”segregaatio” saisi poistua valikoimastasi.
MAL sopimuksessa ja kokouksissa seurataan pelkästään kuntien asunto-ohjelman tuotantomääriä, valmistuneiden asuntojen osalta.
Rakennusprojektin suunnittelu viranomaislupineen kestää vähintään vuoden, ehdotan että ohjelman pöytökirjaan otetaan kohta jossa kunnat ilmoittavat tulevien asuntorakentamisen tontinluovutusten määrät.
Lisäksi tulisi seurata vireillä olevien kaavahankkeiden kautta tulevaa asuntomäärää, sekä ennenkaikkea hankkeiden taloudellista raamia.
Eli mahdollistavatko kaavamääräykset kohtuuhintaisen rakentamisen.
Lisäksi kuntia tulisi ohjata luovuttamaan riittävä määrä tontteja kohtuuhintaisesti (ARA hintarajoihin).
Eräillä paikoilla valtiokin voisi olla tonttitalkoissa mukana nykyisen tulojen maksimoinnin sijaan osa tonttikaupoista ARA hintaisina.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kiinteistolautakunta/Suomi/Paatos/2013/Kv_2013-01-10_Klk_1_Pk/7B3855EF-6750-4B8C-8D1A-15EDA4227341/Liite.pdf
Lisää faktaa edelliseen, toivottavasti linkki toimii
Mistä Helsingissä saa kerrostalotontin ARA:n hyväksymällä hinnalla 370-425 €/kem2, vuokratonteissa sama hintaraja (4 % vuosivuokra arvosta).
Hinta on sinänsä kohtuullisten vuokrien kannalta oikea mutta tontteja saa tuolla hinnalla ainoastaan kaupungeilta ja nekin tarjoavat nihkeästi kun markkinahinta on 50-100 % korkeampi.
lautakunnan sivuilla po. asian yhteydessä hyvä kirjaus tonttien hintakehityksestä 1990-luvulta alkaen ja markkinahintojen nykytilasta.